piątek, 10 kwietnia 2015

Młodzi, piękni, na koksie


Jakiś czas temu podzieliłem się z Wami moją opinią na temat tego, czy młodzież poniżej 18 lat może bezpiecznie brać suplementy i odżywki. Kto nie czytał, tego odsyłam tutaj. Kto nie czytał i nie chcemy mu się czytać... temu zdradzę na szybko moją opinię. Młodzież może się suplementować, ale z umiarem, i tylko po to, aby pomagać sobie w bilansowaniu diety.

Przechodzę do meritum. Dziś ktoś znajomy z uśmiechem na twarzy (uśmiechem triumfu?) zarzucił mi, że nie mam racji. Że przeczytał artykuł, dość świeży, i że nie można. Ba, powinno się zabronić sprzedaży suplementów osobom poniżej 18 lat. No więc poprosiłem o link i przeczytałem. Wy też przeczytajcie: Młodzież kontra odżywki.

Przeczytałem nie tylko sam artykuł, lecz również komentarze pod nim i na FB. Cóż, mam wrażenie, że chyba nikt go nie czytał do końca :)

Przytoczę cytat:
Należy pamiętać, że wszelkich suplementów należy stosować z umiarem, a ponadto traktować je jako uzupełnienie – nie podstawę jadłospisu. [...] Suplementacja wśród nastolatków nie powinna stanowić podstawy, a jedynie uzupełnienie.
Mam wrażenie, że autor mówi mniej więcej to samo, co ja. Zdziwiły mnie jednak komentarze:

W końcu ktoś zajął się tym tematem
Nie stosuje odzywek
Bardzo ciężko byłoby wprowadzić zakaz sprzedaży suplementów bez ukończenia 18 roku życia, gdyż suplement dla sportowców ma się nijak do takich papierosów czy alkoholu.
A co Wy uważacie na ten temat? Zapraszam do dyskusji w komentarzach, może kolejny wpis na ten temat popełnię, bo chyba jest chodliwy ;)

2 komentarze:

  1. Ja w sumie uważam, że warto, ale z umiarem. Dla wyczynowych sportowców jak najbardziej. Mam jednak małe pytanie.. Nie znam sie na odżywkach białkowych i nie chce przedobrzyć. Czytałam Pański post o odżywkach na masę, jednak nie bardzo wiem, jaką powinnam dobrać.. :/ Brakuje mi (według badań z siłowni) 4 kg mięśni. Ostro trenuje, ograniczam treningi cardio (tu też nie wiem, czy robię dobrze) i potrzebuje jakiejś odżywki, która nie zrobi ze mnie faceta (bez urazy :) ) , tylko doda mi upragnione 4 kg i trochę miesnia.. pozdrawiam i w wolnej chwili zapraszam zmotywowac i mnie ;) http://pursuitofhappinespodrekezesportem.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zainspirowałaś mnie do napisania wpisu na ten temat :) Myślę, że teraz wszystko będzie jasne :)
      http://sportowaobsesja.blogspot.com/2015/04/nie-moge-nabrac-masy.html

      Usuń