wtorek, 31 maja 2016

Kreatyna i skutki uboczne


Tak naprawdę trudno jest mówić o jakichkolwiek skutkach ubocznych suplementowania kreatyną w przypadku osób zdrowych. Nie wykazały tego żadne badania. Oczywiście nie należy przesadzać z jej dawkowaniem, aczkolwiek na pewno też trudno byłoby tutaj na jakieś powszechnie występujące skutki uboczne stosowania kreatyny. 

Przede wszystkim z tego względu, że możemy za bardzo obciążać nerki. Nie jest to jednak skutek specyficzny konkretnie dla kreatyny, tylko praktycznie dla każdego suplementu diety. Specyficznych skutków ubocznych zażywania kreatyny trudno jest się doszukać. Dlaczego? Bo takich po prostu nie ma. Jednakże trzeba jasno podkreślić to, że kreatyny nie powinny stosować osoby borykające się z jakimiś schorzeniami związanymi z nerkami czy też z wątrobą. 

Poza tym kreatyna jest także zabroniona do stosowania w odniesieniu do osób cierpiących na cukrzycę. Zresztą chorując na jakiekolwiek poważne schorzenie, musimy zachować szczególną ostrożność. Przyjmowanie jakichkolwiek suplementów diety dla sportowców powinno być w takiej sytuacji zawsze konsultowane z lekarzem. Kreatyna zasadniczo jest suplementem bardzo bezpiecznym i jej stosowania, na co dzień nie powinniśmy się szczególnie obawiać.

2 komentarze:

  1. Przez wiele lat próbowałam diet, zaczynając od Dukana, po kopenhaską i south beach i inne cuda, nie wspominając o tabletkach na odchudzanie. Efekty raz były, a raz nie, ale rozregulowałam sobie całkowicie metabolizm i zdrowie też. Nie idźcie taką drogą, jest tylu fachowców dzisiaj, którzy potrafią pomóc także leniom, jak i osobom chorym np. na Hashimoto. Lepiej dwa razy pomyśleć i wybrać dobrego dietetyka online

    OdpowiedzUsuń
  2. Hej :) Potrzebujesz schudnąć sporo ? Sama miałam problem, ważyłam o jakieś 30kg za dużo...
    Udało mi się schudnąć około 25 kg ... Jak to zrobiłam ? Skorzystałam z tego bloga:

    https://dietalux.wordpress.com/

    Warto zajrzeć, może komuś jeszcze pomoże :)

    OdpowiedzUsuń